Saturday, May 21, 2011

Dagens Antrekk: Global oppvarming, du behandler meg så pent!

Jeg har gått igjennom dette om og om igjen i hodet mitt, har jeg lyst til å begynne med Dagens Antrekk, eller "Outfit Of The Day", innlegg? Gjør jeg meg ikke sårbar når jeg setter et ansikt til navnet? Jeg er ikke egentlig så veldig opptatt av klær, så hvorfor tror jeg at noen er interessert i hva jg kler meg i? Til slutt var det dette som avgjorde det for meg: Det er en grunn til at fete aktivister (Fat Activists) insisterer på at det er en radikal handlig å være feit ute i offentligheten. Feite mennesker blir kontinuerlig presset til å gjøre seg selv mindre synlige. Vi blir fortalt at det er ubehagelig å se på oss, og at om vi insisterer på å være medlemmer av verden utenfor ytterdøren vår, burde vi i hvert fall ha anstendighet nok til å kle oss i noe som gjør det enklere å overse oss. Jeg vil være med å kjempe mot dette! Og hvis det er sånn at jeg vil være med i kampen for økt synlighet for feite mennesker, må jeg jo være synlig (feit har jeg kontroll på). I tillegg til dette synes jeg bare ikke det er nok bilder av feite nordmenn og -kvinner der ute.

Jeg presenterer herved, mitt første antrekk for dagen:

Meg som viser frem dobbel, eh, tripplhaka, og vinker søtt/merkelig hallo.

Later som om jeg soler meg, og prøver å ikke le av poseringen min.

Myser mot fotografen min, som bestemte seg for at han var proff og tok bilder nedenifra.

Bonus bilde! Modell posering!
Alle bilder tatt av D.

Om meg:
Høyde: 168
Tyngde: Ca 114kg
Størrelse: 46/48 oppe, 48/50 nede
Alder: 25

Antrekket består av:
Jeggings: ASOS Curve
Solbriller: RayBan
Kilehæler: Økonomisko
Stroppeløs BH (som gnager): Bravissimo

Det er et par grunner til at jeg elsker dette antrekket. For det første så elsker jeg mønsteret, fargene og den gjennomsiktige blondedetaljen til denne toppen! Så mye liker jeg den, at jeg kjøpte den til tross for at jeg vanligvis skyr disse toppene som henger rett ned fra puppene som om de skulle ha prøvd å selge meg den siste Fedon boka. Inne i hodet mitt var det alltid meningen at denne toppen skulle kombineres med disse fantastiske ASOS Curve jeggingsene fra i fjor. Noe som bringer meg til hovedgrunnen til at jeg elsker dette antrekket; det bryter så mange regler! Bortsett fra min egen regel om denne typen topper, bryter det "feite jenter burde ikke bruke topper uten ermer" regelen, "feite jenter burde aldri bruke j/leggings" regelen, og "jeggings er ikke bukser (spesielt ikke om det er feite jenter bruker dem)!" regelen. I'm a rebel, people! Men alvorlig talt, det er fantastisk for meg å tenke på at på denne tiden i fjor hadde det ikke engang slått meg å kombinere en ermeløs topp og jeggings på denne måten, og til tross for dette var dette antrekket ansvarlig for en god del sprading i dag.

Så her har du mitt aller første Dagens Antrekk. Hva syntes du?

No comments: